Is het mogelijk in MS Word (2010) het aantal kolommen per pagina te bepalen?

De optie die ik slechts zie, is de instelling van het aantal kolommen in het gehele document. Maar ik zou dit graag per pagina willen regelen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.7K
Thecis
7 jaar geleden
Het is mogelijk om dit per sectie in te stellen.
Ga naar Insert (Invoegen), Break, sectie einde. Dan heeft hetzelfde effect als een nieuwe pagina (net zoals ctrl + enter), maar dan kan je ook allerlei opmaak dingen anders maken (nieuw aantal kolommen, andere header, pagina staand / liggend). Dus invoegen van een sectie einde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is alvast gelukt, waarvoor dank! Is het ook mogelijk om dan de paginanummering te laten doorlopen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb 't al gevonden trouwens!

Het beste antwoord

Het is mogelijk om dit per sectie in te stellen.
Ga naar Insert (Invoegen), Break, sectie einde. Dan heeft hetzelfde effect als een nieuwe pagina (net zoals ctrl + enter), maar dan kan je ook allerlei opmaak dingen anders maken (nieuw aantal kolommen, andere header, pagina staand / liggend).

Dus invoegen van een sectie einde.
Thecis