Wat is de ervaring tegenwoordig met het installeren/verplaatsen van games naar een andere schijf dan de standaard lokatie ?

Tegenwoordig hebben games zoveel afhankelijkheden (online verbindingen ed dat ik me dat wel eens afvraag
of dat wel goed werkt ? om games op zeg mar de d schijf te zetten ?
Vanuit het verleden hou ik persoonlijk zeg maar altijd de standaard installatie locatie aan. maar nu met SSD die vrij klein zijn
en tweede (normale)harde schijven met tbytes aan ruimte
en de snelheid

is het ook met games die je zeg maar via verschillende games site en online account als steam etc gebruikt
tegenwoordig beter of is het nog steeds af te raden ?

capthavoc
7 jaar geleden
in: Software
8.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb alles wat geen os. is op de 2e schijf staan en alles van steam , en ook losse games , op een 3e , nooit geen problemen gehad, en hdd`s zijn snel genoeg voor spellen , tenzij je 2 sec sneller in het menu wilt zijn , kun je hem op een ssd installeren

Het beste antwoord

Online verbinding heeft niks te maken met de locatie op de harde schijf.
Een spel rechtstreeks installeren is geen probleem.
Je kunt niet zomaar een spel verplaatsen als het al geinstalleerd is. Dit heeft te maken met de koppelingen in o.a. het register van je computer.

Als je een spel van de C naar de D schijf wilt zetten, moet je het deinstalleren, en daarna opnieuw installeren op de nieuwe locatie.
Ik heb zelf een SSD als C, hier staan alleen de belangrijkste dingen op, en Photoshop (omdat dat een stuk sneller werkt). Al mijn games staan in de map D:/Games

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je iets op een SSD schijf hebt staan, zijn de laadtijden van een game wel iets korter, omdat die veel sneller is met lezen en schrijven. Maar op een normale schijf is dit ook zat snel (als de rest van je pc snel is).

Maar je hoeft je dus geen zorgen te maken dat het niet werkt. Zolang je het maar netjes rechtstreeks installeert.
Sommige spellen blijven trouwens een mapje in bijvoorbeeld Mijn Documenten gebruiken voor data. Daar kun je helaas niks aan doen.
Ritsuka
7 jaar geleden
capthavoc
7 jaar geleden
bedankt heb net een dikke bak gekocht met SSD enzo dus misschien kan ik nu mijn gewoonte omdat niet te doen nu afleren ;)

Andere antwoorden (1)

Die ervaring is prima:

Installaren op de secundaire HDD:

Steam vraagt je bij installatie waar je de game wil installeren. Je kan dus gewoon de schijf kiezen. Ik heb dus een deel games op mijn SSD (C) en op mijn HDD (D) staan. Wat zelfs kan is je SSD daarna windows opnieuw opzetten, Steam erop en dan kan je de games op D weer activeren zonder opnieuw te installeren. Dat kan zo ook met Origin.

Verplaatsen kan ook:

Lees hier hoe (nog niet geprobeerd)
http://www.howtogeek.com/269515/how-to-move-a-steam-game-to-another-drive-without-re-downloading-it/