Zelfgemaakte DVD opent zich niet meer. Waarom?

Ik heb een DVD aangemaakt met vakantiefoto's.
Deze DVD is in meerdere sessies tot stand gekomen om redenen dat het meerdere vakanties betreft. Nu staan er van vier opvolgrnde jaren foto's op.
De PC geeft ook aan dat er van de 700MB's ruim 400 beschreven zijn maar ik kan ze niet meer bekijken.
De DVD opent niet meer.

WIE O WIE weet raad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.2K
SimonV
7 jaar geleden
Het lukt niet met een paperclip? Je neemt nu een paperclip en buigt de langste zijde open. Je steekt vervolgens het rechte stuk in het gaatje en dan springt er een mechanisme in werking die je cd-speler opent (mechanische veer, geen stroom nodig!). https://www.youtube.com/watch?v=2ScSLW2QxD4
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat de vrager bedoelt dat de CD-r (niet DVD) meer goed inleest.

Antwoorden (3)

Dan kun je te maken hebben met cdrot en dat is niet fijn. Misschien kun je de dvd-bestanden nog zichtbaar maken met een linuxcomputer of met een herstelprogramma zoals recuva.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk start je computer niet met "automatisch afspelen". Kijk even in Windows verkenner en klik op "deze computer".

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sluit de sessie af van de CD-R(je kunt dan niets meer erbij schrijven, maar deze wordt dan wél leesbaar op andere systemen)
Volg de instructies van het filmpje om de sessie voor de CD-R af te sluiten:
https://www.youtube.com/watch?v=NMuxyiP4Pgc