Hoe kom ik in mijn Windows Vista pc zonder wachtwoord?

Ik wil mijn oude pc met Windows Vista schenken aan iemand. Echter ben ik na vier jaar vergeten wat het wachtwoord is.

Ik wil dus inbreken in mijn eigen pc. Graag concreet antwoord?

Ik weet niet waar ik de cds heb die erbij horen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
16.5K
SimonV
7 jaar geleden
Zie hier, wel een gedoe: http://www.webwijzer.nl/beveiliging/wachtwoord-achterhalen.html

Antwoorden (1)

Ophcrack is een programma voor het kraken van Windows gebruikersaccounts. Hiermee kun je in de meeste gevallen een vergeten Vista-wachtwoord terugvinden.
Ga naar http://ophcrack.sourceforge.net/Ophcrack
en klik op Download Ophcrack LiveCD.
Kies het juiste besturingssysteem: Vista.
Download het bestand. Dit is een zeer groot ISO bestand.
Brand het bestand op een CD. Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden. Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
De computer zal opstarten, en een Ophcrack-scherm laten zien.
Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
Als dat gelukt is wordt het wachtwoord getoond.
Neem het wachtwoord over.
Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.

Windows Password & Registry Editor toont je wachtwoord niet, maar verwijdert je wachtwoord.
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

Toegevoegd na 1 week:
Ter info: ik kreeg bericht dat met Windows Password & Registry Editor een nieuw administrator account gemaakt werd. Daarmee kon in eigen account een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
SimonV