Wat is het beste tekenprogramma voor de PC?

Verdere uitleg is niet nodig, het gaat hier om eigen ervaringen waardoor ik een idee krijg waar ik zoeken moet.

7 jaar geleden
in: Software
7.6K
gvrox
7 jaar geleden
Verdere uitleg is denk ik wel nodig, wat wil je precies gaan tekenen ? Technische tekeningen of artistieke ? Wil je als resultaat een vectorbestand of iets dat op pixels is gebaseerd ?
amc
7 jaar geleden
Gewoon artistiek tekenen en iets dat op pixels gebaseerd is.
Ritsuka
7 jaar geleden
moet het programma een Wacom tablet ondersteunen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle programma's ondersteunen een Wacom. Alle programma's die onder het label "beste" zullen vallen zullen ook de drukherkenning gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Autocad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Autocad voor artistiek? Dat lijkt me juist voor technisch tekenen/ontwerp. Artistiek zou ik Photoshop, GIMP of Paint.net zeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoewel photoshop natuurlijk ontworpen is om foto's te bewerken kan je er ook gewoon alles mee tekenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.digitalartsonline.co.uk/features/creative-software/best-painting-software-for-artists-painting-apps-for-mac-pc-as-used-by-professionals/#1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie aan de vraag nergens dat hij iets voor artistiek tekenen zoekt ? In het onderwerp en de omschrijving ook niet trouwens.....
Artistiek tekenen doe je nog altijd het best op een schetsblok met een potlood ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah ja, nou zie ik het staan ; in de reacties. :lol:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat is best? Best in wat?
amc
7 jaar geleden
Marleen@ ik tekende meestal op een schetsblok met potlood maar heb ontdekt dat je op de PC ook heel artistieke tekeningen kunt maken en ja, zelfs schetsen is mogelijk! Het geldt dus niet meer wat jij beweert (^-^) Op de PC kan het nog veel meer artistieker. Momenteel gebruik ik Paint.net en dat is al een heel uitgebreid programma, maar vroeg me af of er nog betere waren, vandaar de vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
inkscape heeft nog wat meer mogelijkheden dan paint.net

Antwoorden (3)

Adobe Illustrator CC
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Handig vergelijk PS en Ilustrator. Belangrijkste pixel vs vector. http://blog.digitaltutors.com/whats-difference-photoshop-illustrator/
Adobe illustrator is naar mijn mening de beste software, maar dit is betaalde software.
Inkscape is een goed freeware alternatief. Voor eenvoudig tekenen of bewerken is paint.net een optie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je graag een gratis programma wilt raad ik je paint.net aan, LET OP dit is niet dr standaard paint.
Gebruik het zelf al een tijdje en werkt goed voor mij.