Waarom kan ik bestanden niet via het bureaublad openen (office 2010)?

Ik heb onlangs een nieuwe laptop met windows 10 gekocht, en office 2010 hierop geinstalleerd. Wanneer ik nu een document wil openen krijg ik de melding: Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc. Vraag bij de software leverancier na of er een versie voor uw pc beschikbaar is.

Het rare van alles is dat ik word zelf wel kan openen, en via als word open staat kan ik ook alle documenten openen via bestand>openen.

Kan iemand mij vertellen waarom dit niet direct kan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Word als Default/Standaard programma instellen.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je docx-extensie gekoppeld aan het verkeerde programma.
Klik met de rechtermuisknop op een Wordbestand en kies "Openen met".
Kies daar Word.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of koppel het programma aan Wordbestanden:
Ga naar Configuratiescherm, onderdeel Standaardprogramma’s, optie "Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen".
Koppel daar Word aan docx-bestanden.
SimonV