Hoe werkt de bitcoin wallet backup?

Ik vroeg mij af of als je een backup maakt met op dat moment bijvoorbeeld 10 bitcoins in je wallet en je houdt die backup voor een jaar, in dat jaar krijg je er 10 extra bitcoins bij dus dan heb je er 20. Maar opeens crashed je hardeschijf en alles is weg en je kan niet meer bij je wallet, maar je hebt de backup wel nog op een andere plek (van het moment dat je 10 bitcoins had). Als je die backup dan weer in een nieuw vers geinstalleerde Bitcoin Core wallet doet heb je dan 10 of 20 bitcoins op die wallet staan?

-Michiel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als je gebruikt maakt van de TREZOR, Electrum, of Carbon wallet dan is het gebruik van backup overbodig, deze hebben de BIP032 al in 2014 geïmplementeerd en kunnen je huidige Bitcoin soldo afleiden uit de historische transacties(Hierarchisch deterministisch portemonnee)

BIP=Bitcoin Improvement Proposal
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt er aan welke wallet je gebruikt. Bij de ene wallet moet je handmatig een backup maken en bij de andere wordt er automatisch een backup gemaakt om de zoveel tijd. Bij de handmatige zou je dan 10 BTC hebben. Bij de automatische backups 20 BTC. Ook kun je ervoor kiezen om je BTC bij een platform op te slaan. Dan is het maken van backups overbodig en kun je gemakkelijk inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Meer info vind je hieronder:
een jaar geleden