Hoe kun je de C schijf delen met de d schijf?

Is het echt zo ingewikkeld om de C schijf (die propvol zit) met de D schijf (waar ruimte te over is) te delen? Hoop op een heel duidelijk en stap voor stap uitleg voor iemend die wat deze dingen betreft weinig verstand heeft ;-(

7 jaar geleden
in: Software
2.2K

Antwoorden (2)

Ja dit is mogelijk.

Veel computers zijn af fabriek geleverd met 1 hardeschijf en deze is digitaal opgedeeld in 2 delen.

Als dit het geval is kan je via schijfbeheer de D schrijf eerst verwijderen en dan deze ruimte toewijzen aan de C schijf door uitbreiden.

Als je data hebt staan op de D schijf gaat deze wel verloren via deze manier.

Andere oplossing is gedrag te veranderen.

Controleer de volgende mappen / plekken.
Bureaublad
Downloads
Mijn Videos
Documenten
Afbeeldingen

Hierin kan je onopgemerkt toch nog veel GB gebruiken van je ruimte wat je eigenlijk op D wilt hebben.

Moderne spellen gebruiken ook veel GB. Het deinstaleren van deze en andere programma's die je niet gebruikt kan soms ook veel opleveren. Dit kan via het configuratiescherm en dan Programma's
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
"Hierin kan je onopgemerkt toch nog veel GB gebruiken van je ruimte wat je eigenlijk op D wilt hebben."
Kun je ook uitleggen hoe?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het betreft een gedrag's aanpassing zoals aangegeven. veel mensen realiseren niet dat de locaties hierboven genoemd ook op de C schijf staan of downloaden wel bijv. een seizoen van een serie maar verwijderen deze niet. Dat kan toch snel aantikken zonder het in de gaten te hebben. De aanname achter de opmerking die je citeert is dat de C in principe alleen voor windows en essentiële programma's gebruikt wordt.
misslobe
7 jaar geleden
Dankjewel Generation, voor je reactie en hulp. Ik gebruikt overigens voor het downloaden van films en series de D schijf al en ook al mijn documenten en afbeeldingen en video's staan op de D schijf.
Maar ik ga het uit proberen. Het is wel zo dat ik uitkijk naar een andere/nieuwe laptop, maar mijn man wil die van mij gaan gebruiken dus moet de de C schijf niet 'verdrinken'... zo noem het meer even :-).
Dit kan dmv software RAID. Zie volgende link voor een stap voor stap uitleg.
http://www.howtogeek.com/howto/36504/how-to-create-a-software-raid-array-in-windows-7/

Doordat je wel partities gaat verwijderen, zullen bestanden verloren gaan. Dus zorg voor een volledige back-up van de twee schijven op bv een externe schijf.