Met welke applicatie kan ik zien wie er download op mijn router?

Ik ben werkzaam bij een project in Zuid Afrika. We hebben internet voor alle jongeren. Ze mogen hier gratis van gebruik maken. We bieden graag deze voorziening. Echter is het niet geschikt voor het gebruik van grote bestanden zoals films en games. Er zijn jongeren die snachts gebruik maken om grote bestanden te downloaden. Met welk programma kan ik traceren wie deze bestanden download. Welk IP de grote bestanden heeft gedownload. De provider hier in Zuid Afrika kan alleen het IP adres doorgeven als het live wordt gedownload. Als het op heterdaad gebeurt zeg maar. Maar niet als het de vorige nacht was. Ik hoop dat jullie een programma kennen wat ik kan downloaden zodat ik kan terug zien wat er is gedownload op ons wifi kanaal.

Alvast bedankt!

Groeten,

Toegevoegd na 4 dagen:
De router is van de provider en we hebben niet de middelen om een nieuwe router te kopen, andere opties?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
???

Antwoorden (1)

Die specifieke informatie, oftewel "usage monitoring" kan gratis meestal alleen via een router getoond worden, mits er op de router een andere firmware (bijvoorbeeld DD-WRT) wordt geflashed dan de originele firmware van de producent van de router. Je router moet wel geschikt zijn voor DD-WRT. Vervolgens kun je een script downloaden bijvoorbeeld YAMon en alles wordt daarna automatisch gelogd en de boosdoener in de kraag worden gevat. Is de router eigendom van de provider? Dan zou je een nieuwe router erbij kunnen aanschaffen die ook geschikt is voor DD-WRT, tja en dat kost ook weer geld. Ik zou dit door iemand laten doen die weet wat hij doet. Je kunt namelijk bij het verkeerd "flashen" van de router deze router onbruikbaar maken.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thanks voor je antwoord. is zoiets als dit progromma, zie link, ook te gebruiken zonder je router te flashen? https://www.paessler.com/info/internet_usage_meter