Hoe typ je een klein getalletje op in dit geval Word?

Hiermee bedoel ik een getal achter bijvoorbeeld een onderzoek dat in een boek wordt uitgelicht, en je achteraan dat boek de hele naam van het onderzoek bij het desbetreffende cijfer vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
5.3K
Antoni
7 jaar geleden
Wat je bedoelt, zijn zogenoemde noten. Er zijn voetnoten en eindnoten. De verklaringen van voetnoten staan onderaan de pagina. De verklaringen van eindnoten worden aan het eind van een tekst, een hoofdstuk of boek vermeld. Hoe je voetnoten en eindnoten invoegt, is afhankelijk van jouw versie van Word. Als je een noot in een tekst invoegt, dan verschijnt het getalletje vanzelf achter het woord waarachter je de noot invoegt.
Thecis
7 jaar geleden
+ voor Antoni. Helemaal mee eens

Antwoorden (2)

Je kiest voor Invoegen, en dan rechts voor Symbolen en vervolgens voor Meer symbolen. Als je dan bij de tekens onder Normale tekst naar beneden scrollt krijg je op den duur ² en ³ in beeld om te kunnen Selecteren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar wat je ook kunt doen is een gewoon cijfer typen, er rechts op klikken, kiezen voor Lettertype, en daar een vinkje zetten in Superscript. Dan krijg je hetzelfde effect.
Amadea
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Wat de vraagsteller bedoelt, zijn noten. Hoe je noten moet invoegen, is afhankelijk van de versie van Word die hij gebruikt. Het gaat hem, zo begrijp ik, niet alleen om het getalletje, maar ook om het correct kunnen plaatsen van de verklarende noottekst(en).
Amadea
7 jaar geleden
Noten doe ik zo: ♪♫
Waarmee ik bedoel dat je in de tekst duidelijk moet zijn, zodat een ander kan begrijpen waar je naar op zoek bent.
Ik zie in de vraag staan dat er gezocht wordt naar hoe je een klein getalletje in Word kunt typen....
Wat je bedoelt, zo begrijp ik uit de toelichting bij je vraag, zijn zogenoemde noten. Er zijn voetnoten en eindnoten.

De verklaringen van voetnoten staan onderaan de pagina. De verklaringen van eindnoten worden aan het eind van een tekst, een hoofdstuk of boek vermeld.

Hoe je voetnoten en eindnoten invoegt, is afhankelijk van jouw versie van Word. Als je een noot in een tekst invoegt, dan verschijnt het getalletje vanzelf achter het woord waarachter je de noot invoegt.

Ik raad je dus aan via de Help-functie in jouw Word-programma op zoek te gaan naar de instructie voor het invoegen van een noot, een voetnoot of een eindnoot. Als je deze instructie daarna volgt, dan moet het lukken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer informatie over noten in het algemeen vind je onder meer op deze websites: https://nl.wikipedia.org/wiki/Voetnoot en https://nl.wikipedia.org/wiki/Eindnoot.