Sommige wel en anders kan je op Windows 7 een optie downloaden om ze in een virtuele Windows XP te laden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die optie heet Windows XP mode. Bijgaand meer informatie in de link.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt Windows 7 Professional, Ultimate of Enterprise nodig om van deze functie gebruik te kunnen maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sommige spellen kunnen in Windows 7 (zonder XP modus) ook werken als je ze als administrator uitvoert. Klik rechts op de executable van het spel (of in het startmenu op de link) en kies "uitvoeren als administrator".

Daarnaast kan je spellen ook in de compatibilieteitsmodus draaien (net als onder Vista). Klik rechts op de executable van het spel (of in het startmenu op de link) en kies je eigenschappen. Op het tabblad "compatibiliteit" kan je dan instellingen aanpassen als het spel niet werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige wel en sommige niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een legaal spel is, staat er op de achterkant altijd of hij geschikt is voor welke windows. Als er staat: only windows xp and vista, dan kan het niet. Als het woord only er niet voor staat, is hij waarschijnlijk wel geschikt op Windows 7.