waarom zegt portcheck dat mijn port dicht is?

ik wil een minecraft server hosten op port 25565 ik heb al geportforward op de technicolor tc7200 wat moet ik doen om dit weg te krijgen??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Een port forwarden en een port openzetten zijn 2 verschillende dingen. Je zult de port open moeten zetten op je router.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe!?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-
Port forwarden= een poort open zetten....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heb ik gedaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Port forwarden <> port openzetten. Niet op mijn router.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar wat moet ik nou doen???
Port forwarden op een technicolor router is een beetje omslachtig, zelf ook veel gekloot mee gehad.

Open je webbrowser en typ je het adres in van je router, aangezien je een technicolor router hebt gok ik dat je bij ziggo bent en dus als webadres 192.168.178.1 hebt.

Dan log je in; waarschijnlijk:
Gebruikersnaam: ziggo
Wachtwoord: draadloos

Je bent nu ingelogd in het interface van je router en Je gaat naar de port forwarding sectie op je router en klikt op toevoegen (of iets in die richting). Je vult bij internal port 25565 (zowel start als end) bij internal ip vul je het ip in van het apparaat wat je wil portforwarden.

als je wil weten wat je ip is, op een windows pc toets je de windows knop en 'R' in op je toetsenbord, vervolgens typ je 'cmd' in en druk je op enter.
Dan typ je 'ipconfig' in en zoek je je eigen IPv4 adres op (meestal 192.168.178.XX)

Vervolgens ga je weer naar de interface van je router en vul je bij external port 25565 in (zowel start als end). En bij external ip laat je 0.0.0.0 staan. Vervolgens kun je ergens kiezen uit UDP, TDP, of BOTH. Daar kies je BOTH.

Dan de laatste : description; daar voer je natuurlijk je titel in van je portforward.

Ik kan je niet garranderen of dit klopt, ik kan namelijk op t moment niet bij mijn router. Maar ik hoop voor je dat t lukt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit is wat ik zie Openbare port range staat als het leeg is:0-0 daar naast staat doel-ip-adres daar staat 0.0.0.0 dan doel port range:0-0 en dan protocol beide dus dat both wat je zei maar hopelijk kan je me bij dit wat ik hier heb geschreven uitleg geven