In Word kan ik een bepaald lettertype vet maken. In InDesign kan dat opeens niet. Hoe los ik dit op?

Het lettertype Meta Book kan in Word de gebruikelijke variaties (Bold, Italic, Cursive) aanmaken.
In InDesign kan het lettertype niet in bold, staat simpelweg niet in de lijst.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
9.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
geen InDesign gebruiken of een ander lettertyp?

Antwoorden (1)

Als er geen vet lettertype bestaat, simuleert Word een vet lettertype.
InDesign doet dit niet.
Je zult een tekst handmatig vet moeten maken:
Via het controlepaneel kun je een geselecteerde tekst omlijnen.
Standaard zet InDesign er een éénpuntslijn omheen. Deze lijn kan je dikker of dunner maken binnen het lijnpaneel (op te roepen via Venster -> Lijn of via F10).
SimonV