welke software bij bewakingscamera?

Ik heb 2 wanscam HW0042POE camera's. De bijgeleverde software loopt vast. Ispy heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet naar behoren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.4K
SimonV
8 jaar geleden
Hier staan wat alternatieven:
http://alternativeto.net/software/ispy/
SimonV
8 jaar geleden
Wanneer gaat er iets mis?
Ligt dit misschien aan de camera?

Antwoorden (2)

Met Netcamviewer normaal gezien. https://www.netcamviewer.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoewel dit misschien niet is wat je wilt kun je het systeem enorm verbeteren en makkelijker maken.
Een zogenaamde "NVR" of Network Video Recorder heeft deze software al ingebouwd en is dus op zichzelf een computer met als enigste taak het monitoren en opnemen van jouw beelden. Een professionele is duur maar van het merk Foscam zijn ze al te krijgen vanaf 72 euro tot 140 euro (zie link). Voor die prijs heb je een totaaloplossing en kun je tot 4 of 9 camera's toevoegen.

Een extra tip; Veel mensen zullen je een NAS aanraden, dit is eigelijk een thuisserver met daarin een softwarepakket voor camera's maar hoewel ze goedkoop kunnen zijn betaal je per camera een bedrag om dit aan te sluiten.
Tenzij je natuurlijk op zoek bent naar een thuisserver op automatische backups te maken en media te streamen, dan is het misschien wel een goede oplossing.