Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een word a2 naar pdf of foto converteren?

Ik heb een Word document met als pagina instellingen: de formaten van een A2. Nu wilde ik dit converteren naar een pdf of een foto zodat het naar de drukker kan. Alleen krijg ik telkens maar een klein deel van het volledige document te zien op pdf. Weet iemand hoe ik de volledige poster met alles tekstvakken en foto's op een normaal pdf bestand of foto krijg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet of je met Word een pdf van voldoende kwaliteit kan maken voor de drukker. Gewoonlijk is het de bedoeling dat je het document in bv. Illustrator of Indesign maakt en van daaruit exporteert als pdf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amicitia Inderdaad.
Ik had al een antwoord gegeven, maar dat is om onduidelijke reden verwijderd. In het kort:
- gebruik Acrobat (Distiller)
Of
- Gebruik een pdf-printer (bijv. gratis Cutepdf) Ingebouwde pdf-functies van Word zijn onvoldoende voor drukwerk-kwaliteit. Verder:
Indien de afbeeldingen van voldoende resolutie zijn, kan evt. ook een A4 pdf-document worden aangemaakt, de drukker zal het dan vergroten naar A2 (maar niet de fraaiste oplossing). En last but not least,
Soms accepteerd drukker een .docx bestand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, het is me al gelukt. Inderdaad in de toekomst niet meer vanuit Word werken maar andere programma's. Ik gebruikte Acrobat. Bedankt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het gedrukt moet worden in goede kwaliteit moeten de afbeeldingen minimaal een resolutie van 300 dpi hebben. Een pdf bestand moet je zo aanmaken dat de afbeeldingen niet worden gecomprimeerd (Pdf-instellingen). Het beste resultaat krijg je met software van Acrobat.

Gebruik je een pdf-printer, dan moet je wel zorgen voor de juiste printerinstellingen (oa A2, anders mis je een deel. Of je gebruikt de optie "fit to page", maar dan weer verlies van kwaliteit.
Recente versies van WORD kunnen ook zelfstandig pdf's aanmaken.

Overleg evt. met de drukker wat hun eisen zijn, misschien kun je het Word-document aanleveren in het .docx formaat, een op XML gebaseerde standaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb 2 mogelijkheden uitgetest: 'Bewaar als pdf' of 'Afdrukken' en dan kiezen voor een virtuele pdf-printer. in beide gevallen krijg ik de mogelijkheid om dan het formaat van het document nogmaals aan te passen. In beide gevallen lukt het om het A2-formaat helemaal in beeld te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding