Hoe kan er telkens nieuwe tekst verschijnen op dezelfde dia bij een powerpoint?

Ik ben bezig met een powerpoint maken, maar ik wil dat als ik op mn scherm tik, dat er dan steeds weer nieuwe tekst komt, maar dat ik dan op dezelfde dia blijf. Hoe kan ik dat instellen?

Dus als ik op een dia ben maar nog niet alles wil laten zien en pas als ik tik, dat de tekst dan te voorschijn komt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
3.6K

Antwoorden (1)

Hallo

Dus als ik het goed begrijp, wilt u op een dia met (bv:) een opsomming (bv: boodschappenlijst) elk puntje apart weergeven door te klikken op de muis of zoiets.

1) zorg dat de tekst gegroepeerd staat (in 1 tekstvak of na een puntje...)
2) selecteer de tekst dat samen hoor.
3) klik op "animatie" in het lint.
4) klik "animatie toevoegen" en kies de gewenste animatie.
5) als je het deelvenster van de animatie opent, kan je een ordening brengen in het verschijnen.
6)Door in het deelvenster over de animatie te zweven met jouw muis en te klikken op het pijltje, kan je kiezen voor effecten en onderaan het tabblad, kan je dan kiezen hoe snel het verschijnt en hoe (woord per woord of letter per letter).