Wat is de bedoeling van de Service Packs en wie heeft deze uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Service packs zijn niets anders dan een samenvoeging van alle updates die tot op dat moment zijn uitgebracht (of soms ook sinds het laatste service pack is uitgebracht) voor bijv. een besturingssysteem of ander groot softwarepakket (bijv. MS Office). Dat om te voorkomen dat je al die updates individueel moet ophalen en vaak is het ook om een "referentiepunt" te maken voor de stand van zaken van deze software op dat moment.
Van "uitvinden" is eigenlijk niet echt sprake.

Antwoorden (1)

Een service pack (ook wel SP genoemd) bestaat enkel uit een grote hoeveelheid updates van software die tegelijk worden uitgebracht als één installatiepakket. Van een uitvinding kun je dus niet spreken.
Service packs worden meestal uitgegeven wanneer een grote hoeveelheid updates is vrijgegeven. Het installeren van een service pack is makkelijker en goedkoper dan het installeren van de aparte updates.
De eerste die met een service pack uitkwam was Microsoft: SP1 van Windows NT.

Toegevoegd na 3 weken:
Bij IBM mainframes wordt een kleine verzameling patches aangeduid als PTF (Program Temporary Fixes) en een grote verzameling patches als cumulatief PTF-pakket.
SimonV