Hoe het geheugen terug te claimen na een foute windows 10 download?

Ik heb onlangs geprobeerd Windows 10 te downloaden, maar de installatie mislukte vervolgens (te weinig geheugen.) Nu kijk ik bij mijn geheugen en zie ik dat ik opeens een stuk minder heb dan ik zou moeten hebben (zo'n 1 à 2 gb vermoed ik), met andere woorden: een stuk minder dan ik voor de download had. Ik denk dat dit de download is van Windows 10 die nog ergens in m'n tablet staat, die heeft zichzelf niet verwijderd of zoiets dergelijks.

M'n vraag is dus: hoe kan ik dit geheugen terugclaimen door bovenstaande download te verwijderen? Schijfopruimer bleek niet te werken, ook niet wanneer als administrator gerund, hij vond niet meer dan zo'n 100 mb terwijl dat toch veel minder is dan het geheugen dat ik opeens tekort kom. Dit is erg vervelend, zeker als je een tablet hebt die al niet zo ruim in het geheugen zit..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze map verwijderen. $Windows.~BT
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat thanks voor je antwoord! Ik had dit ook via google gevonden, maar hij vindt die map niet, zelfde met die andere map. Ook niet nadat ik verborgen mappen weergeven heb gedaan, dus ik snap er niks van. Dat is ook de reden dat ik het hier plaats..

Antwoorden (1)

Zoals Mr Tomaat al aangaf zou het die map moeten zijn maar het kan zijn dat de map verborgen is. Druk in windows verkenner op F10 klik op mapopties en dan op weergave en zoek naar "Verborgen Mappen, Bestanden en stations weergeven"

Kijk dan nog eens of je de map Windows BT terug kan vinden. Mocht je liever een goede schoonmaak er door heen halen dan zou je het gratis programma CCleaner kunnen proberen in combinatie met CCEnhancer

Als je dat gaat doen installeer dan CCleaner en de uitbreiding, eenmaal het programma geopend, zorg je dat bij het Verticale Tabblad "Cleaner" alles heb geselecteerd behalve Opgeslagen Wachtwoorden, Startmenu Snelkoppelingen, Bureaublad Snelkoppelingen en Wis Vrije Ruimte

In het Horizontale Tabblad van "Cleaner" genaamd Toepassingen zet je nagenoeg alles aan, behalve items die te maken hebben met wachtwoorden, email databases

Als je dat allemaal gedaan hebt laat dan CCleaner een een hele grondige schoonmaak verrichten, de kans is groot dat je meer ruimte terug haald dan je verwacht had.

Naderhand kun je bij het Verticale Tabblad "Register" nog een register schoonmaak verrichten, en Bij gereedschap kun je eventueel ongewenste programma's verwijderen. Als je CCleaner gaat gebruiken is het raadzaam om de cleaner een aantal keren te laten draaien.

Ik hoop dat het je gaat lukken, veel succes.