Is het mogelijk om een CRM en ERP in 1 systeem te krijgen?

Dit is een opdracht voor een stage. Het bedrijf waarvoor deze database systeem dient gebruikt zowel processen voor CRM (klanten, offertes, campgnes), danwel processen voor ERP (orders, facturen, boekhouding).
Ik had ergens gelezen dat het geadviseerd is om deze twee systemen gescheiden te houden, maar mijn opdrachtgever wilt juist 1 systeem waar iedereen mee moet kunnen werken.

Mijn vraag; Is het aangeraden om CRM en ERP in 1 systeem te hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Wanneer je een goed ERP systeem gebruikt, is een CRM systeem hier normaal gesproken standaard onderdeel van. Het is juist aan te raden om alles in één omgeving te hebben, zodat je veel efficiënter en effectiever kan werken.
De laatste jaren leveren vrijwel alle ERP aanbieders CRM functionaliteiten in hun ERP systeem. Let daarbij wel op kwaliteit van de CRM module en de ERP leverancier.

Wellicht helpt de volgende link je bij je verdere onderzoek:
https://www.inspireertbeterondernemen.nl/financial/in-7-stappen-de-erp-software-kiezen-die-bij-jou-past/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, op die manier had ik er nog niet naar gekeken.
Wel geinig hoe dat filmpje in jouw link van AFAS software is. Ik had namelijk al contact met dit bedrijf. ^^