Hoe kan je in Word de opmaak van een inhoudsopgave blijvend veranderen?

Het volgende is het geval.
Ik heb een inhoudsopgave waarvan de tabs niet goed staan. Er is een tab aangegeven, maar deze staat als "rechts uitlijnen" ipv "links uitlijnen". Ik weet hoe ik dit moet aanpassen, maar dit is weer weg als ik de inhoudsopgave in het geheel bijwerk.

Waar kan ik de optie vinden om de basis van de inhoudsopgave in te stellen en aan te passen?

Mochten er vragen zijn om te verduidelijken, hoor ik het wel. Is vaak lastig om goed te omschrijven.

Gaat om Word 2010.

Thecis
8 jaar geleden
in: Software
9.7K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je de lokale opmaak aanpast, van dat betreffende stukje van de inhoudsopgave. Maar dat is tijdelijk, zoals je hebt gemerkt. Bij het verversen van de inhoudsopgave wordt ook de opmaak ververst, en dat gebeurt vanuit de stijldefinities.

Je zult dus de stijldefinities moeten aanpassen.

Dat kan door in het Lint op Start te klikken. Vervolgens klik je in het vak Stijlen (redelijk rechts in het Lint) op het kleine pijltje rechtsonder. Er verschijnt een stijldefinitievenster.

Ga nu naar je inhoudsopgave, naar een alinea waarvan je de stijldefinitie wilt veranderen. Zoek in het stijlvenster welke stijl nu gemarkeerd wordt; waarschijnlijk is dat een stijl die 'InhOpg 1' heet, of iets wat daarop lijkt.

Ga met je muis op die gemarkeerde stijl staan. Aan de rechterkant verschijnt een pijltje. Klik daarop en kies voor Wijzigen.

Nu verschijnt het stijlwijzigingsvenster. Klik linksonder op de knop Opmaak en verander alles wat je wilt veranderen - in jouw geval dus in ieder geval de Tabs. In het stijlwijzigingsvenster kun je, direct boven de knop Opmaak, aangeven of de wijzigingen alleen in het huidige document moeten gelden, of in alle toekomstige documenten die je maakt.

Na een paar keer op OK te klikken zie je de wijzigingen direct in de inhoudsopgave.

Cryofiel
8 jaar geleden
Thecis
8 jaar geleden
Hoi Cryofiel,
Dank voor het antwoord. Dit is inderdaad wat ik zocht.