Kan ik in Word een veld voegen voor afbeeldingen zodat de maat standaard is?

Ik wil een Word sjabloon maken voor verschillende rapportages. Nu moeten hier altijd afbeeldingen in gevoegd. Nu wil ik het voor mijn collega's makkelijk maken en al een 'veld' o.i.d. klaar zetten om de afbeelding zo in te plakken. Dit om te voorkomen dat de afbeeldingen allemaal een andere maat hebben.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Libre Office (gratis programma, werkt en kan hetzelfde als Word) kan je een tabel maken met slechts één cel. Daarvan ligt dan de breedte vast, de hoogte is afhankelijk van de verhoudingen binnen de foto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Lisa93 - Wat als de afmetingen van de originelen verschillend zijn? Je hebt immers brede en je hebt hoge beelden. Moet er dan telkens, zeg maar, het middelste vierkante deel uitgeknipt worden?

Antwoorden (1)

In Word 2013 kan je een eenmaal ingevoegde afbeelding wijzigen voor een andere. Klik met rechtermuisknop op de afbeelding en selecteer 'afbeelding wijzigen'. De daarna gekozen afbeelding heeft hetzelfde formaat en positie als de vorige afbeelding.

Je zou eventueel in de sjabloon de 'voorbeeld-afbeelding' een instructie hiervoor kunnen laten zijn. Dus een plaatje waarin je bovenstaande stap uitlegt.