Kan je tekst in een cirkel laten uitlijnen?

Dus zodat alle tekst gewoon recht geschreven is maar de kantlijn in een bocht loopt? En niet dat de tekst zelf in een boogloopt...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
3.3K
Amadea
8 jaar geleden
Wat je bedoelt met de kantlijn in een bocht snap ik niet. Maar je kunt in Word een cirkel tekenen, die achter de tekst plaatsen, en dan de tekst in de cirkel typen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wil dan graag dat de tekst in de cirkel de lijn van de cirkel als kantlijn houd. Zoals me dat buiten de cirkel om wel lukt...

Het beste antwoord

Niet láten uitlijnen, maar het wel zélf uitlijnen. Je geeft aan dat de vorm van de cirkel áchter de tekst moet worden geplaatst. Vervolgens ga je typen wat je erin wilt zetten, en met behulp van de tabs verdeel je die tekst over de inhoud van de vorm. Dan krijg je na enig fröbelwerk het gewenste resultaat. Zie als voorbeeld http://www.mupload.nl/img/4tmpsz8syxu.jpg
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi resultaat! Het blijft wel fröbbelen en omdat ik ook aan het geel aan het sleutelen ben... Ik heb nu een andere oplossing gevonden. Door ipv een cirkel te werken met twee gepiegelde maantjes. Dan gaat het uitlijnen wel vanzelf en komt de tekst mooi in een oveaal/cirkel , hoe ik het ook maar wil.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken!

Andere antwoorden (1)

Wanneer je in in Word in je tekst een cirkel tekent via vorm invoegen, kun je bij de uitlijnopties aangeven dat de tekst de omtrek van de vorm moet volgen. Vervolgens kun je de cirkel onzichtbaar te maken door deze geen vulling en geen lijn of een witte lijn te geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan staat de tekst niet meer recht zoals VS vraagt. De rekst loopt dan met de kromming mee
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het over de uitlijnopties van de tekst rond de shape. Niet over tekst in de shape. Ik heb een screenshot toegevoegd aan mijn oorspronkelijke antwoord.