Stel ik heb 2 kolommen in Excel met emailadressen en ik wil weten of de adressen van b ook in a voorkomen, welke formule gebruik ik dan?

Toegevoegd na 2 uur:
En als ik de gegevens een kleur heb gegeven, hoe krijg ik dan de gegevens zonder celkleur in kolom C?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Trek met je muis het bereik van alle cellen waarvan je wilt weten of deze dubbel zijn, klik vervolgens 'conditionele opmaak' -> highlight cel regels -> dubbele waarden(duplicate values) dan heb je een pop-up die zegt welke kleur moeten de cellen krijgen die aan deze criteria voldoen, daar kies je een kleur en het resultaat is gelijk zicht baar in de cellen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe krijg ik vervolgens alle niet gekleurde cellen in kolom C?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vergeet niet dat je van alle gekleurde cellen er ook één van in klom c zet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe doe je dat het makkelijkst?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stel dat je bereik loopt van A1 tot B30, dan doe je dit in kolom C1 en autovul je deze met increment helemaal naar C30:
=IF(COUNTIF($A$1:$B$30,A1)>1,A1,"") Alle dubbelen staan nu in de C kolom, nu kun je bijvoorbeeld alles selecteren in de C kolom, en zeggen 'verwijder alle duplicaten' deze verdwijnen dan uit de A kolom, en is alles uniek.