Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel ik heb 2 kolommen in Excel met emailadressen en ik wil weten of de adressen van b ook in a voorkomen, welke formule gebruik ik dan?

Toegevoegd na 2 uur:
En als ik de gegevens een kleur heb gegeven, hoe krijg ik dan de gegevens zonder celkleur in kolom C?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Trek met je muis het bereik van alle cellen waarvan je wilt weten of deze dubbel zijn, klik vervolgens 'conditionele opmaak' -> highlight cel regels -> dubbele waarden(duplicate values) dan heb je een pop-up die zegt welke kleur moeten de cellen krijgen die aan deze criteria voldoen, daar kies je een kleur en het resultaat is gelijk zicht baar in de cellen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe krijg ik vervolgens alle niet gekleurde cellen in kolom C?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vergeet niet dat je van alle gekleurde cellen er ook één van in klom c zet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe doe je dat het makkelijkst?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stel dat je bereik loopt van A1 tot B30, dan doe je dit in kolom C1 en autovul je deze met increment helemaal naar C30:
=IF(COUNTIF($A$1:$B$30,A1)>1,A1,"") Alle dubbelen staan nu in de C kolom, nu kun je bijvoorbeeld alles selecteren in de C kolom, en zeggen 'verwijder alle duplicaten' deze verdwijnen dan uit de A kolom, en is alles uniek.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding