Wat als mijn computer niet meer opstart?

eerst staat er ''automatisch herstel voorbereiden'' met ASUS logo erboven. Dan staat er ''problemen vaststellen op de computer'' met ASUS logo erboven. Hierna kom ik in het blauwe F8 modes. Wat nu? veilige modus werkt niet. Kan je via opdrachtprompt fabrieksherstel doen. andere manieren werken niet. harde schijf werkt nog.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
4.3K

Antwoorden (2)

meestal is het dan afgelopen met je pc/laptop
zelf ook meegemaakt door een magneet op de harde schijf.

-gaat dit bericht snel weg lost het zichzelf op
-blijft het hangen op een bepaald percentage mist je pc waarschijnlijk een system32 (opstart0 bestand

ik zou hier dan mee naar een monteur gaan of waar je hem hebt gekocht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het gaat snel weg. ik ga gewoon naar het blauwe menu van ASUS
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de laptop tot zover opstart, is er hardwarematig waarschijnlijk niets aan de hand. Anders zou je al een foutmelding zien na de POST. Er kan wel iets met de harde schijf aan de hand zijn (of de SSD natuurlijk), maar die kans is ook klein, want hij startte wel op van het opslaggeheugen totdat de foutmelding verscheen.
Als de computer echt niet meer opstart dan kun je evt. een Backup maken van je bestanden door op te starten met een externe CD (Bijvoorbeeld Bart PE).
Maar als je niet afhankelijk bent van de data die op je laptop staan, dan zou je kunnen proberen bij het opstarten de F9-toets in te drukken. Je komt dan in het Recovery-menu waar je je laptop terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen. Je weet hierna in ieder geval zeker of er iets met de hardware is of dat de oorzaak een "brakke software-omgeving" was.
Succes!!