Hoe een hele rij een aangepaste opdracht geven in Exel?

Ik wil een gewicht-opvolging maken. Voor mijn jonge huisdieren zodat ik makkelijk kan opvolgen hoe hun groei verloopt.

In een kolom heb ik de gewichten in g staan. Ernaast zou ik graag hebben dat de pagina uit kan rekenen hoeveel erbij/eraf is gegaan.

(Heb zelf al gevonden hoe ik het kan doen elk vakje apart. Maar ik meen me te herinneren dat je een aangepaste opdracht kan geven voor een hele rij )

Ik heb vb in D7 moet het verschil staan van D7 - D6.
Die minopdracht lukt.

Maar als ik die formule kopieer op de rest van de rij, dan krijg ik overal de uitkomst van D7 - D6 ( niet aangepast aan de rij )
Op de auto-sum knop staat er wel MIN maar dan krijg ik ook verkeerde uitkomsten.
En als ik Difference ingeef krijg ik wel een rare formule (SUMX2YM2), maar als ik dan verder ga krijg ik ofwel value ofwel iets dat niet klopt.

Waar doe ik het verkeerd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat moet zijn in E7 moet D7-D6 staan

8 jaar geleden
in: Software
Poet
8 jaar geleden
kopieer je niet ook D7 mee?
nounka
8 jaar geleden
waarschijnlijk wel,.... maar de formule past zich niet aan dat is denk ik het probleem. En dat is ook net mijn bedoeling. dat ik in E10 dus D10-D9 krijg
Voor E 100 D100-D99
Dus elke meting de huidige - de vorige = verschil Als zo iets niet bestaat, zal ik hoofdrekenen moeten gaan toepassen

Het beste antwoord

Als op d7 gaat staan dan staat in de formule regel =+D7-D6
Selecteer cel E7 en in de hoek verschijnt een zwart vierkante dit aanklikken en naar beneden slepen doet de truc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nounka
8 jaar geleden
Werkt prima moesten er nog andere oplossingen zijn ... voor mij is dit al ruim voldoende