Hoe kan ik in een spreadsheet een negatieve waarde naar = positief zetten?

Hoe kan ik een negatief bedrag omzetten naar een positief bedrag in een andere cel?

Voorbeeld:
A1 = € -100, een negatief bedrag die ik wil laten terugkomen in bijvoorbeeld B2. In cel B2 kun je invoeren =A1 maar dan verschijnt het negatieve saldo, ik wil in B2 juist dezelfde waarde dan als in A1 maar dan positief, dus € 100. Ga ik A1 veranderen in € -200, dan automatisch B2 € 200 (dus positief is).

9 jaar geleden
in: Software
1.4K
kierkegaard47
9 jaar geleden
Je kunt invullen : B2=-A1. Dat heeft wel het 'nadeel' dat als je in A1 een keer een POSITIEF bedrag zou invullen, er in B2 juist een NEGATIEF bedrag komt te staan. Moet er _altijd_ een positief bedrag in B2 staan, onafhankelijk van of het positief dan wel negatief in A1 is, dan kan je B2=ABS(A1) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wordt het antwoord soms in de reactie gezet. Nu moet ik voor dat ik antwoord geef ook de reacties lezen om te zien of het juiste antwoord al gegeven is.
kierkegaard47
9 jaar geleden
Als ik een antwoord heel snel en simpel te geven vind, zoals in dit geval, hoef ik er geen punten voor te hebben, dan zet ik het nog wel eens in een reactie, vandaar. (Overigens had het in dit geval niet uitgemaakt, omdat SimonV zo ongeveer tegelijkertijd met mij wel een antwoord plaatste, van dezelfde strekking.)
Richardvdm
9 jaar geleden
Het werkt, bedankt ;)

Het beste antwoord

Bedoel je:
B2=A1*-1.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zou je willen dat B2 ALTIJD positief is, dan wordt het B2=ABS(A1).

Toegevoegd na 13 minuten:
Oplossing Kierkegaard is iets eleganter:
B2=-A1
SimonV
9 jaar geleden
Richardvdm
9 jaar geleden
Tnx ;)