Hoe kan je Excel automatisch de juiste gegevens uit een tabel laten halen wanneer bepaalde waarden worden ingevuld?

(Zie bijgesloten afbeelding)

Het is de bedoeling dat wanneer A2 en B2 worden ingevuld, D2 het antwoord toont uit de tabel.
Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Julian

Picture for question
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Volgens mij wil hij niet de som.
Volgens mij wil je verticaal en horizontaal zoeken. Nu kan dat lastig met excel.
Maar er bestaat een combinatie van formules die dit genereert.
=INDEX(A5:D8;VERGELIJKEN(B2;Vormen;0);VERGELIJKEN(A2;Namen;0))

Als je dit invult dan kom je er.
Wel moet je even A6:A8 Vormen noemen
en B5:D5 Namen noemen.

Als je niet weet hoe dit moet reageer dan even in een reactie. maar ik ga er even vanuit dat je weet hoe dat werkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
JulianJDel
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie koenkidv. Ik heb A6:A8 Vormen genoemd
en B5:D5 Namen genoemd. Als ik de formule invul in D2 krijg ik als resultaat ''Driehoeken'' i.p.v ''2''.
JulianJDel
9 jaar geleden
Ik denk dat dit komt omdat A5 ook wordt meegenomen in de tabel terwijl deze geen functie heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, probeer dit is =INDEX(B6:D8;VERGELIJKEN(B2;Vormen;0);VERGELIJKEN(A2;Namen;0)) My bad. je moet de headers mee nemen idd
JulianJDel
9 jaar geleden
Yess nu werkt het! Bedankt!