Waar komen bij MAPS de kaarten vandaan?

Ik heb onlangs een rit als bijrijder gevolgd op mijn Android, met de Maps applicatie. De locatiedata komen natuurlijk van de GSM satellite, maar ik had ook over de hele afstand een kaart, niet volledig of gedetailleerd, maar wel bruikbaar. Hoe wordt deze kaart overgedragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Via Google.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kunt maps ook gebruiken als navigatie. Zelfs in streetview. Je bent alleen wel afhankelijk van je g3 verbinding. In meer onbewoonde gebieden kan deze idd vaak veel minder zijn en daardoor word de kaart niet volledig of compleet door gegeven. Door de langzame internet verbinding.
Ps stel wel een data limiet in want dit neemt veel mb's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt. Je maakt de internetverbinding altijd via g3 of op hele nieuwe duurderre abbonementen via g4 (deze is veel sneller maar ook veel nieuwer en daarom alleen bij dure abonnementen. Meestal word nog gebruik gemaakt van het g3 systeem. Daarom word in je bundel altijd aangegeven hoeveel mb voor internet je hebt. Deze gebruik je pas als je op het g3 systeem zit. Dus buiten je wifi. Dit kan bij sommige dingen vrij snel gaan en heb je daan maar weinig mb's binnen je bundel, dan zijn deze zo op. Daarna gebruik je mb's buiten je bundel en de kosten hiervan zijn extreem hoog. Hou daar rekening mee. Gelukkig heb je inde meeste smartphonen een optie om je dataverbruik te zien en hier kun je dan ook een limiet instellen. Doe dit wel!! Je zal niet de eerste zijn die hierdoor 100den € bij moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij pre-paid zal je tegoed zeer snel opgeslurpt worden door MB's, omdat ze relatief veel duurder zijn dan bij een abonnement. Als je van plan bent je 3G (niet g3, we leven niet meer in de 90'er jaren haha) veel te gebruiken raad ik je aan een abonnement te nemen om hoge kosten te voorkomen.
De kaart die je op je scherm ziet is of van te voren geladen, toen je nog thuis zat op wifi. Het kan ook zijn dat mobiel internet aan staat, dan word via je mobiele internet verbinding de kaart opgehaald.
Jaspro101
9 jaar geleden
Jaspro101
9 jaar geleden
Ook bij lange ritten slaat google dit op. Heb je de route thuis ingesteld?
Jaspro101
9 jaar geleden
Het schoteltje moet volgens mij de GPS verbinding zijn. Hoe gedetailleerd is de kaart precies?