Hoe krijg ik mijn wordbestand terug?

Ik was bezig op Word toen mijn tekst opeens wegging:

Ik probeerde op het blauwe pijltje linksboven te drukken om een zin die ik daarvoor had getypt, in een keer te verwijderen. Toen ik dat deed, ging opeens alle tekst weg.

Ik vind dit erg vervelend en hoop dat u mij kunt vertellen hoe ik mijn tekst weer terug krijg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.1K

Antwoorden (2)

Bedoel je de blauwe pijltjes boven bestand? Dan hoop ik dat je het document nog niet gesloten hebt. In dat geval kun je met het andere blauwe pijltje de actie ongedaan maken of probeer Control-Z (gelijktijdig indrukken, is feitelijk hetzelfde als de blauwe pijltjes). Die maakt de laatste actie ongedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het bestand inderdaad nog niet gesloten, maar met het andere blauwe pijltje en Control-Z gebeurt er niets. Het is wel zo dat wanneer ik met de muis op een van de 'stijlen' ga staan, ik de tekst weer zie. Maar zodra ik met de muis er vanaf ga is alles weer wit.
Cryofiel
9 jaar geleden
En als je met de muis op die stijl klikt, in plaats van er alleen op te gaan staan? Je kunt trouwens ook Control-Y proberen. Die voert de meest recente actie opnieuw uit. Het is een soort tegenhanger van Control-Z.
Amadea
9 jaar geleden
Misschien heb je dan per ongeluk de tekst wit gemaakt waardoor die niet meer leesbaar is, Chocolate2405? Dan moet je even alles selecteren en de tekst een leesbare kleur geven!
Als je daarna niets meer aan het bestand gedaan hebt is er een heel eenvoudige oplossing: druk de toetsen Ctrl en Z tegelijk in.

Ben je wel al van alles aan het proberen geweest, dan is het te hopen dat je Word 2013 hebt, want dat bewaart tijdelijk een reservebestand. Open dan het programma opnieuw, kies voor Openen, en klik dan rechtsonder op "Niet-opgeslagen documenten herstellen".
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er gebeurt helemaal niks als ik Control-Z of de blauwe pijltjes probeer. Ik heb geen idee hoe dit kan.