Waarom wordt het geluid niet mee geknipt bij mijn Video bewerking?

Ik heb een programma (Boilsoft Video Splitter) waarmee ik vob bestanden kan knippen. Maar als ik direct stream splitten kies wordt wel het beeld maar niet het geluid geknipt, het geluid wordt ruis. Ik kan wel geluid meeknippen in de re encode mode maar dan wordt het geluid omgezet in mp3 en de operatie duurt veel langer. als iemand een ander programma weet dan ook graag, maar ik wil dat het eindresultaat de zelfde kwaliteit heeft als het uitgangsmateriaal

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

De reden dat ze niet samen geknipt worden is dat ze niet samen gaan.
Het signaal bestaat uit brokken informatie, waarvan sommigen een beeld bevatten, en andere brokken geluidsfragmenten bevatten.
Beeldinformatie (film) bestaat uit losse beelden, die we in onze hersenen tot een lopende reeks vormen.
Geluidsinformatie is altijd een continue stroom luchtdrukken, die zich niet op logische manier in brokjes laat hakken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het punt is dat met dit programma op de ene pc wel het geluid en beeld worden geknipt maar op een andere pc het geluid ruis wordt bij knippen. Het kán dus wel maar ergens gaat er iets fout bij pc no 2 en dat zou ik graag willen weten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Geluidsinformatie is altijd een continue stroom luchtdrukken, die zich niet op logische manier in brokjes laat hakken."
Flauwekulletjes... hoe zit het met Sampling dan?
Als je voor direct-stream knip optie kiest dan moet je ook de juiste decoders/encoders hebben, nu is het bij jou het geval dat de AC3(dolby) of DTS streams niet ge-decodeerd/gecodeerd kunnen worden, en dan wordt het een RAW stream.
Het is daarom beter om VirtualDubMod te gebruiken, het is iets meer werk maar geeft wel het gewenste resultaat. De truc zit 'm in het apart uit elkaar trekken van de streams(de-muxen) en dan knippen, en daarna weer bij elkaar voegen(muxen) tot een VOB o.i.d.

Toegevoegd na 6 minuten:
En vergelijk beide PC's met de RadLight Filter Manager
en check wat er ontbreekt op de PC die niet werkt.
Met RadLight Filtermanager kun de affinity instellen per encoder/decoder, dus een hogere orde in de voorkeur van encoder/d ecoder. wanneer media afgespeeld moet worden.

http://www.videohelp.com/tools/RadLight-Filter-Manager
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zelf werk met studio12, het geluid wat ik heb opgenomen met de camcorder (of welk opname toestel dan ook) wordt ook per opgenomen fragment mee gegeven. Als je in het fragment knipt, knip je ook in het geluid. Daaronder kan ik een constant geluid opnemen/neerzetten (bv muziek) dit loopt dan gewoon door! En is niet gevoelig voor het knippen in het fragment! Tijdens dit proces kan je het geluid van het fragment mixen met het muziek geluid! Misschien heb je iets aan dit en herken je er iets in wat je kan gebruiken. Veel succes!