Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het mogelijk om meerdere game server te draaien op één netwerk ?

ik maak vaak een server om met vrienden op te spelen waarvoor ik hamachi gebruik alleen als ik hamachi gebruik zie ik de computers van mijn vrienden tussen mijn netwerk lijst staan en dit vind ik onhandig dus is het mogelijk dat ik op mijn oude pc alle servers maak en als ik de pc opstart dat ie dan automatich alle server die ik heb automatich opstart ?

alvast bedankt voor je reactie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, één netwerk betekent één gateway met één extern IP adres, Extern naar Intern gaat via NAT wat op zich prima is, maar je port forwarding kan maar naar één machine wijzen. d.w.z de poorten zijn uniek te binden per intern IP. Je kunt ook geen twee webservers binnen je netwerk hosten omdat je maar één keer een poort 80 mag forwarden(dus lossen ze dat op met virtual hosts)

Als het verschillende Gameservers zijn die elk op verschillende poorten verbinden dan is het geen enkel probleem(staat niet helemaal duidelijk in je vraag of het om gelijke gameservers gaat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee het gaat om verschillende game servers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou geen probleem zolang de poort-ranges niet overlappen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het hulp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor deze behulpzame en goede reactie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding