Enige tijd terug heb ik mijn macbook geupgrade van 10.6.8 naar Yosemite. Kan ik het terugzetten naar de oude versie?

Ik ben dus helemaal niet blij met Yosemite. Mijn mac is super traag en ik wil het downgraden. Is dit mogelijk? Heb eerder geen mavericks geinstalleerd , ik zie het ook niet meer in de appstore. Wat kan ik het beste doen? Ik wil me verlossen van Yosemite. Hellupp!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Dat kan je op deze pagina vinden.

Toegevoegd na 39 seconden:
Deze vraag is overigens al eerder gesteld onder deze link: http://www.goeievraag.nl/computers-internet/software/vraag/543929/os-yosemite-terugzetten-os-mavericks
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de app store is het in elk geval niet meer te vinden maar je kan wel met een 10.6 Setup dvd aan de slag ? of vanaf usb ? die dvd zou je bij de macbook moeten hebben gekregen ? je moet wel helemaal opnieuw beginnen dus alles gaat er af
welke macbook heb je ? welk jaar, is het gewoon een macbook of pro o.i.d ?
capthavoc
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Meestal niet als je downgraden toch ? je komt ook vaak in de problemen als je bv timemachine zou gebruiken als er al een backup is van yosemity op je time machine staat.

ik maak het liefst een losse data backup ,niet van de apps, en liever geen encrypted volledig systeem en data pakket
ik gooi persoonlijk alles er af en begin gewoon opnieuw
zeker als het om een downgrade gaat,
je kan het proberen maar ik vraag me af of je bestanden vanaf de time machine terug kan krijgen zonder problemen. Maar graag zou ik toch nog horen van de vraagsteller welke macbook hij heeft. ?
want op zich is yosemity vrij goed zefs voor wat oudere macbooks
dus er zijn best nog wat trucjes te bedenken voordat je downgrade
om de snelheid omhoog te krjjgen
en het kan een kwestie van iets meer geheugen zijn ?
capthavoc
9 jaar geleden
Raar want op een macbook pro zou dat geen enkel probleem moeten zijn tenzij je misschien iets van 2 gig hebt ?
ik denk dat het de moeite waard kan zijn je upgraden naar 4 gig of meer ?
welke macbook pro heb je ?
er is een trucje dat voor mij altijd prima gewekt heeft en dat is deze video op youtube vooral de laatste tip is geweldig https://www.youtube.com/watch?v=BR7FGiIMz2E let op de spacing in de commandline bij die laatste tip