Hoe zorg ik ervoor dat Excel een getal niet automatisch inkort?

Ik wil in een excel-bestand in een cel het getal 38143660298819019119989901242062971 invoeren. Maar Excel maakt daar automatisch 3,8143660298819E+34 van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurt maar gewoon het langere getal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Klik met je rechtmuis op die cel waar dat lange getal staat(of de hele kolom) en selecteer dan 'Format Cells' en kies daar voor 'text'

Toegevoegd na 13 minuten:
Je kunt dat lange getal ook quoten door een ' ervoor te zetten, na de enter verdwijnt deze...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Selecteer de kolom staat waarin het getal staat.
Rechtermuisknop -> celeigenschappen
Kies: Getal.
Decimalen op 0.
Klik OK
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Inderdaad, bij zo'n lang getal kiest Excel bij de cellenopmaak automatisch voor de weergave 'Algemeen' en de instelling 'Wetenschappelijk'. Als je voor 'Getal' kiest en je hebt de cel breed genoeg gemaakt, dan krijg je het getal helemaal te zien. Is de cel te smal, dan krijg je ############.