Kan ik in excel de functieVlookup ook gebruiken voor meerdere resultaten?

In de bijlage heb ik een foto staan van wat ik wil. Je ziet daar de tabel "dit zijn...". Dit wil ik automatisch laten vullen aan de hand van de kolom "eet". Dus ik wil alle resultaten uit de tabel eten, kolom soort, met dezelfde naam in een cel samengevoegd hebben.

Je hebt de functie: VERT.ZOEKEN(E3;A3:B7;1)
Alleen deze functie geeft maar 1 resultaat. Ik wil graag alle resultaten achter elkaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Liever zonder VBA scripts. :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
8.1K

Antwoorden (1)

Je kunt dit oplossen door vanaf kolom G een array formule in te voeren voor bijvoorbeeld 10 regels (aangenomen dat er in een categorie niet meer dan 10 items voorkomen, dus niet meer dan 10 soorten fruit). Hoe je dit doet staat goed uitgelegd in de link hieronder, het is niet supersimpel maar ook niet ondoenlijk als je snap wat een array doet.

http://fiveminutelessons.com/learn-microsoft-excel/use-index-lookup-multiple-values-list
paulus811