Ja, dat kan. Waarschijnlijk gaat ´ie dan meteen wat lekkerder werken. Wel een ´clean install´ doen, dus niet upgraden. Van tevoren dus alles backuppen wat je wilt bewaren (mail, foto´s, films, bookmarks, etc. etc.)

Let wel even op dat je de juiste Windows versie neemt: 32 of 64 bit. Met 32 bit Windows zit je sowieso altijd goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
De keuze bij voorkeur is dus altijd de 64 bits versie
deze keuze komt pas tot zijn recht met meer dan 4 gig RAM
maar zal ook geen problemen veroorzaken als je minder hebt
maar als je laptop meer dan 4 gig aan kan dat is de keuze voor 64 bits altijd de betere. vroeger werd er ook onderscheid gemaakt als je een nieuw serie nummer invoerde dus had je de pc op win 7 32 bits geactiveerd
dan kon je later niet overstappen op 64 bits versie
Of dat nu ook nog geldt weet ik eigenlijk niet maar neem liever het risico niet.
dus ga onder alle omstandheden eerst voor de 64 bits versie
er zijn maar weinig laptop die alleen 32 bits aankunnen
de setup zal je dat dan ook wel vertellen
pas dan is het noodzakelijk de 32 bits er op te zetten Hou er ook rekening mee dat als je er nu een 32 bits versie vista op hebt staan dat deze dus niet kan worden overgeschreven naar een windows 7 64 bits versie met behoud van de andere programmas en bestanden.
in de meeste gevallen zal je met de 64 bits versie
toch de hele schijf leeg moeten maken
de setup zal dat wel doen voor je
maar maak dus eerst een backup van de files die je wilt bewaren
Dat kan, maar je laptop is waarschijnlijk al een paar jaartjes oud. W8 vraagt minder van de hardware dan W7; dus als je de keuze hebt kiest W8!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is onzin van, Windows 8 vraagt zeker niet per definitie meer van de hardware van Windows 7. Ik heb zelf verschillende stukken geschreven voor de Consumentenbond, en wij hebben onderzoek verricht met TU Delft en de UVA, te Amsterdam. Windows 7 kan zeker net zo goed, als het niet beter is draaien op uw machine. Heel veel Vista drivers zijn beter geschreven voor Windows 7, dan Windows 8, En kunnen opdrachten beter interpreteren vanuit de kernel dan de closed kernel dat Windows 8 heeft. Mijn technisch en wetenschappelijk advies, Mits het werkgeheugen en configuratie goed is afgestemd op de type versie van Windows, dan kun je dit gewoon doen. U dient een Windows 7 64 bit te installeren als u meer dan 4gig werkgeheugen heeft. Anders voldoet een 32bit installatie ook. De configuratie is essentieel in windows 7, hier dient u veel overbodige services uit te zetten. Zie bron toevoegingen voor meer informatie.