Hoe kan ik navigatie van google maps offline gebruiken anno 2014?

Deze vraag is eerder gesteld, maar dat is inmiddels 2 a 3 jaar geleden. Vele versies zijn intussen de revu gepasseerd waarin het wel en toen weer niet (of andersom) kon.

Is er een manier om de kaarten van google maps off-line te gebruiken. Het liefst heel Nederland (of Benelux) op mijn telefoon te zetten (externe SD kaart).
Ik gebruik Android 4.4.2

Thecis
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

je hebt een app ''sygic navigation'', dat is een offline navigatie.
ik gebruik het zelf ook op mijn iphone, als je de app heb gedownload kun je hem niet gelijk offline gebruiken.
je moet namelijk eerst de kaarten downloaden, na dat je dat hebt gedaan kan je de navigatie offline gebruiken maar wel met locatievoorziening aan.

Ik zou zeggen probeer het eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Echter was mijn vraag specifiek gesteld op google maps. Weet je daar wellicht meer van?
(alternatieven zijn natuurlijk erg welkom, maar is in basis niet de vraag).
Nee.

Zelf gebruik ik NavFree. Werkt prima. Kaarten zijn per land te downloaden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Nu heb ik wel artikelen gezien dat je gedeeltes van google maps off-line kan gebruiken. Weet je daar wellicht meer van?
MAPS.ME is een hele goede oplossing, per land kan je een kaart downloaden, de navigatie werkt erg goed!

Toegevoegd na 1 week:
Er zijn ook vele extras, je kan zelf nieuwe locaties maken op de map en deze kan je markeren. Bijvoorbeeld je eigen huis in het buitenland zodat je altijd de weg terug weet te vinden. Ook kun je verschillende locaties zien o.a. tankstations, hotels, restaurants, parkeerplekken, wifi etc etc.
Niet elk land heb natuurlijk een even uitgebreid systeem waar alles geregistreerd is maar dan kun je zelf gewoon je locaties zoals restaurants, tankstations etc toevoegen.
Echt een aanrader!