hoe maak je dit soort edits ?

ik wil graag foto's op deze manier bewerken zoals je op de afbeelding ziet, maar ik weet niet met welke app of hoe je dit moet doen. weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Want wat voor edit bedoel je? De naam die staat geschreven op de rechterborst van de persoon links?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn dit 2 foto's (van hetzelfde meisje) die in elkaar overlopen? Bedoel je dat? Anders zie ik ook niet wat ermee gebeurd moet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah dat zou ook nog is kunnen, ik dacht eerst dat het twee verschillende meisjes tegen elkaar aan/schuin achter elkaar staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik bedoel de 2 zelfde personen die in elkaar overlopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor Windows is het gratis te downloaden "Photofiltre" een geweldig programma. Kan bijna alles dat Photoshop kan. In ieder geval is het bovenstaande plaatje er makkelijk mee te maken.

Antwoorden (3)

Hiervoor moet je fotobewerkingssoftware gebruiken. Denk aan Photoshop (betaald), Paint Shop Pro (betaald), Gimp (gratis), Paint.NET (gratis) of de online dienst Pixlr (gratis).

De truc zit hem in het wegpoetsen van de achtergrond. Stel, je neemt een foto van een persoon. Je gaat met een gum alles wegvegen wat niet bij de persoon hoort. Vervolgens neem je een andere foto van diezelfde persoon. Daar plak je de eerst foto overheen. En dan lijkt het net (licht, kleur, scherpte, formaat en dergelijke voor het gemak even links gelaten) of dezelfde persoon twee keer op de foto staat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eventueel kun je Paint gebruiken, van Windows. Dit programma leent zich niet heel goed voor dit soort bewerkingen, maar met een beetje moeite kun je het beoogde effect op zich wel bereiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat hier een app voor bestaat. Ik doe dit soort dingen namelijk in Photoshop en het vergt behoorlijk wat "finetuning" om tot dit resultaat te komen. Jouw plaatje is erg goed gedaan, zelfs de fijne haartjes kloppen. Het helpt wel dat het model (Rihanna?) tegen een heel donkere achtergrond is gefotografeerd. Grof gezegd komt het er op neer, dat de linkerfoto is geplakt over de rechterfoto. Het moeilijke zit hem er om precies alleen dat te selecteren van de linkerfoto wat je nodig hebt.

Aanvulling:
Ik zie zojuist dat er al een reactie is geplaatst door Maarten1980. Dat gummen zou ik niet doen. Er zijn tooltjes in Photoshop die dit veel beter en fijner, maar vooral veel sneller kunnen. Om dit in Paint te doen is echt monnikenwerk.

Als je dit zou willen doen begin dan met speciaal voor dit doel foto's te maken op dezelfde plek met dezelfde belichting, liefst met een egale of donkere achtergrond. Gephotoshopte foto's vallen namelijk altijd meteen door de mand als de lichtval, schaduw en kleurinstelling van beide foto's niet precies hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"App" is kort voor "applicatie". Ook Photoshop is dus een app. "Dat gummen zou ik niet doen. Er zijn tooltjes in Photoshop" Die tooltjes gummen ook. Het gummen is gewoon alles weghalen wat je selecteert of aanklikt zodat alleen de achtergrondkleur of een transparant stuk canvas overblijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, en xlittleprincess zal wat moeten oefenen als ze Photoshop niet kent. Met de gratis tegenhanger Gimp zal het ook wel lukken, maar Photoshop werkt toch nog net iets handiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens heeft ook Gimp "tooltjes" die het makkelijker maken om hele gebieden weg te gummen. Ik vraag me af of xlittleprincess bereid is om € 70 - € 120 te betalen voor het maken van dit soort foto's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen, inderdaad Maarten. Ik denk dat ze het beter eerst met Gimp probeert. Dan weet ze gelijk ook of ze het leuk vindt om dit soort dingen te doen, want er kruipt toch redelijk wat tijd in wil je het goed doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maarten
"Ook Photoshop is dus een app"
Strikt genomen heb je gelijk, doch tegenwoordig wordt met het woord "app" vrijwel altijd "mobiele app" bedoeld, zo ook door xlittleprincess vermoed ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_app
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gimp kan ook als app: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.gimp.inkscape&hl=nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"doch tegenwoordig wordt met het woord 'app' vrijwel altijd 'mobiele app' bedoeld" Tegenwoordig juist steeds minder. Sinds Windows 8 is Microsoft de term "app" gaan gebruiken, en Apple doet dat al langer. Denk bijvoorbeeld aan de "app store" voor de Mac. Steve Jobs gebruikte de term overigens al veel eerder. Het kan dus best zijn dat xlittleprincess juist geen mobiele app bedoelt, maar een applicatie voor Windows 8.x of OSX.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maarten.
Ja hoor. Maar ik heb het over algemeen gangbaar gebruik. De nog geen 4% marktaandeel voor desktop van OSX of de 12,5% van W8 leveren daar nog niet zo'n groot aandeel aan. Ik blijf dus bij mijn term "vrijwel altijd".
Lieve xlittleprincess, maak s.v.p. een einde aan deze discussie en zeg wat je bedoelde.
Ik heb ook al iets genoteerd bij "Reacties", maar daar kun je geen foto's plaatsen.
Onderstaande foto dient als illustratie voor het gemak waarmee je d.m.v. Photoshop het gevraagde effect bereikt.
Het naar mijn kamer lopen (in ander deel gebouw) en daar de Windowscomputer aanzetten kostte meer tijd dan het maken van de nieuwe editie (dat duurde ca 4 minuten). Het is even snel, dus niet mooi, gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde: door PHOTOFILTRE !!!