Kan mijn PowerPoint gehackt zijn?

Ik wil powerpoint gebruiken voor school, maar als ik hem open gaat het lichtje bij mijn webcam branden. Ik durf niet verder te gaan met de presentatie omdat ik misschien wel bekeken word.

Er zou een ding kunnen zijn, ik gebruik namelijk Camtasia Studio en die heeft een add-on voor PP.

Een andere reden zou dus kunnen zijn dat mijn PP geïnfecteerd is.

Nadere info:
- Powerpoint 2013 (Legit gekocht)
- HP 2200sd
- HP TrueVision webcam
- Windows 8.1

Heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik het weer uitzet?

Bedankt

Toegevoegd na 8 minuten:
Afplakken gaat niet, ik gebruik Skype en zonder webcam wordt dat lastig

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kan je je webcam gewoon met plakband afdekken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja dat is lastig want ik gebruik Skype heel veel
Ritsuka
9 jaar geleden
Papiertje over je webcam plakken of naar de muur draaien indie. Dat kan. Zodra je de webcam wilt gebruiken maak je dat weer ongedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien je internet voor alle veiligheid uitschakelen zo kan er niemand in je computer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel simpel.
Download Beveiligings software, Het liefst trouwens gewoon kopen. Ik zou Bullgaurd en Norton aanraden. En dan daarmee je computer ff scannen. en verder zou ik echt geen idee hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Misschien je internet voor alle veiligheid uitschakelen zo kan er niemand in je computer" Mis! Internet is niet de enige manier waarmee een pc kan communiceren met de buitenwereld.

Het beste antwoord

je bent hoogst waarschijnlijk niet geinfecteerd en er kijkt al helemaal niemand met je mee. niemand vindt het leuk om naar een onbekende kerel te kijken die ook maar gewoon zijn schoolwerk doet. waarschijnlijk ligt het inderdaad aan die addon en gaat het lampje misschien wel branden maar dan betekent dat alleen dat je webcam aan staat.