mijn computer doet raar, wat is het probleem en hoe los ik het op?

als ik ergens inlog, (biebliotheek, bank, postnl , of webshop kortom heel veel sites) vul ik alles in en klik op login, maar de pc doet dan niks, ik kan zo geen betalingen uitvoeren en niet inloggen bij de bieb en geen bestellingen doen bij postnl of ander webshop, klik op pagina vernieuwen en kan weer alles invullen en weer doet i niks, (terwijl andere tabbladen het wel gewoon blijven doen) ook lijken sommige knoppen of opties (zoals bank selecteren bij een ideal betaling) niet te worden weer gegeven.
wat is de oorzaak van het probleem? heb ook vaak dat `extentie door browser niet geopend kan worden` en heb wel vaak van die gok en 18+ reclames en snel geld verdienen reclames die ineens een nieuw tabblad openen,
de indeling van marktpl website is ook niet goed, normaal staat bij een advertentie rechts bovenin, doe een bod of email adverteerder, dit staat bij mij onder de advertentie zelf en door andere ` reclames of topdeals`
ik gebruik google chrome als internet browser en win 7,
heb afgelopen tijd geen programma`s of instellingen veranderd..
heb al diverse anti virus en gratis proef versies gedraait die malware en dat soort dingen filteren, maar de problemen blijven..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gebeurd er als je een andere browser (firefox / internet explorer) probeert?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer Ghostery eens (download het in de google chome store) Dat zorgt ervoor dat alle advertenties weg zijn en meer
SimonV
9 jaar geleden
Lijkt toch (in ieder geval voor een deel) malware te zijn.
Heb je de betere malware-verwijderaars Malwarebytes of Adwcleaner al geprobeerd? https://www.malwarebytes.org/
http://www.computeridee.nl/downloads/security/adwcleaner/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
via internet explorer krijg ik ook de reclames die in een nieuw tabblad openen, ook veel reclames op webpagina zelf, wanneer ik op een artikel klik gaat er een nieuw tablad open met reclame, die moet ik eerst weer sluiten, terug na vorige pagina en weer de artikel aan klikken, en krijg i weer reclame, zo gaat dat bij alles wat ik aanklik, en wanneer ik nieuwe site open, verplaats de inhoud daarvan na beneden en weer een banner met reclame (belsimpel en postcodeloterij)
dus niet veel verschil dan met chrome behalve dat ik de bank selectie wel zie en inlog venster krijg, de pagina reageert wel langzaam en vraagt bij alles wat ik open krijg ik onderin beeld `invoeg toepassingen toestaan of uitschakelen`
ik zie wel dat zelfs mijn ww van mijn bank al ingevult staat, dat lijkt mij ook niet goed...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verander ZSM je wachtwoorden! De kans is er dat je een keylogger hebt, of dat je automatisch naar een neppe versie van je bank wordt doorgestuurd. Het kan zijn dat alle wachtwoorden die intypt geregistreerd worden! Nogmaals voorkom problemen: Verwijder eerst de malware met Anti-Malwarebytes, doe daarna een volledige computerscan met een GOED anti-virusprogramma als ESET, Norton (geen AVG). Verander daarna al je wachtwoorden. Mocht je eventueel verdachte transacties vinden meld dit dan z.s.m. aan je bank. Succes.

Antwoorden (3)

Ten eerste de meeste gratis software die zeggen dat ze je pc scannen op fouten/repareren/snel maken bevatten tonnen met malware simpel weg omdat ze gratis zijn
Dus allereerst even al dat verwijderen

Configuratiescherm > programma bewerken/verwijderen en dan zoeken en verwijderen

En voor je probleem zou het misschien liggen aan oude plugins/extensies
- Browser update
- kijken voor adobe reader/flashplayer etc updates
- cookies verwijderen ( internetbrowser opties )

Als dat allemaal niet werkt zou ik nog proberen om een andere browser te installeren of je huidige te verwijderen en opnieuw te installeren

Laat me maar weten of dit je heeft geholpen

En een tip voor al die pop-ups en dergelijke
Je kan een add-on downloaden genaamd addblock plus en dat voorkomt irritant popups en reclames
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is dat veel sites nog niet op Chrome zijn ingesteld. Als je Firefox gebruikt in dat soort gevallen, werkt het vaak wel.
Malwarebytes Anti-Malware (gratis versie) een scan laten uitvoeren en je PC opschonen met software als CCleaner. Werkt perfect, maar je moet altijd oppassen dat je niet op rare links drukt omdat je dan malware kunt ontvangen. En je kunt AdBlock Plus gebruiken tegen advertenties in je browser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn ervaring helpt ccleaner voor geen meter
En het is ook nog eens een beste zware programma
Ook installeert t zelf malware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
CCleaner installeert geen malware, het ruimt alles netjes op dus hoe je dat merkt verschilt bij iedereen, en het is geen zwaar programma.
Je systeem is besmet met malware en dergelijke en zo te zien is het in een hardnekkige vorm. Als je het probleem nog niet zo lang hebt kun je overwegen om systeemherstel te doen en terug te gaan naar een backup waarin je deze problemen nog niet had. Scan daarna in ieder geval ook op malware met Malwarebytes.

Wil je liever geen systeemherstel gebruiken dan zal je moeten proberen om alle malware, adware en eventuele virussen grondig te verwijderen.

Sluit je browsers tijdens het scannen naar malware en adware en begin eerst met MalwareBytes https://www.malwarebytes.org/free
Daarna zoek je verder naar malware en adware met AdwCleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ . En als laatste nog een scan met Junkware Removal Tool http://thisisudax.org .

Scan na verwijderen van de malware je pc op virussen met een goede virusscanner. Verder moet je bij het binnenhalen van software altijd goed opletten wat er wel of niet is aangevinkt. Vaak moet je extra's uitvinken om te voorkomen dat er allerlei browsertoepassingen en zoekmachines worden geïnstalleerd.