Hoe maak ik een vpn aan thuis die ik ergens anders met mijn laptop kan bereiken?

Hallo,

ik wil graag een VPN verbinding thuis aanmaken.
Ik wil dit zodat ik ergens anders op mijn laptop mijn favoriete games kan spelen. Hoe doe ik dit en wat heb ik er voor nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Kijk eens of je router een functie heeft om een VPN server te activeren.
Al denk ik eerder dat je beter eens kan kijken naar de functionaliteit van RDP (Extern bureaublad) of Team Viewer kan kijken als doel is om vanaf een andere pc/laptop te kunnen verbinden met je laptop die thuis staat.

Een VPN opzetten klinkt misschien heel simpel maar de werkelijkheid is helaas anders ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google eens op OpenVPN. Wie weet is dat iets voor je.