Kan ik oude bestanden terug krijgen wanneer ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd?

Op een pc van 7 jaar oud heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd. Ik had verwacht dat hij hem over de oude Windows heen zou schrijven en ik alle bestanden en software nog zou hebben.

Nu ben ik dus alles kwijt en staat er enkel een nieuwe Windows XP zonder bestanden en software op. Kan ik mijn oude bestanden nog op 1 of andere manier terug krijgen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom nog windows xp? Over 2 weken is dit afgeschreven. Maak geen gebruik meer van de pc en installeer de door simon geadviseerde tool recuva op een andere pc (anders overschrijft dit programma misschien de teruggewenste bestanden). Je zal je harddisk dan ook aan die andere pc moeten hangen. Schrijf ook in geen geval de bestanden terug naar de schijf! Ook dan overschrijf je ze namelijk

Antwoorden (1)

De makers van het populaire schoonmaakprogramma CCleaner hebben ook een uitstekende file recovery applicatie gemaakt, genaamd Recuva. Met dit freeware programma kun je per ongeluk weggegooide bestanden en foto's weer terugtoveren. Zelfs van geformatteerde partities en fotocamera-geheugenkaartjes kunnen gegevens teruggehaald worden. Mits niet overschreven door nieuwe bestanden natuurlijk.

Het is dus van belang zo snel mogelijk Recuva te gebruiken, hoe langer je de pc gebruikt hoe meer verwijderde bestanden overschreven zullen worden.
Dat betekent helaas niet dat de kans dat je bestanden na een herinstallatie nog terugkrijgt heel groot is...
SimonV