Waarom kan ik mijn Mac OS X niet updaten?

Ik heb een Mac OS X versie 10.6.8. maar ik kan hem niet naar 10.7 updaten

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een IMac8,1 versie 10.6.8.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.4K
capthavoc
10 jaar geleden
probeer eens mactracker te installeren, te vinden in de macstore
om je juiste type mac te vinden in die lijst
daar zie je ook of je kunt updaten of niet.

Het beste antwoord

Heb zelf ook even gekeken, als ik je type imac goed heb heb je een powermac g5
deze kun je inderdaad niet updaten.
je hebt de hoogste haalbare versie OS die past
omdat het een powermac G5 is.

Alleen met een intel imac kan je 10.7 krijgen

De hoogste versie 10.9 is ook niet voor alle intel

Mactracker kan je helpen om daar het verschil in te zien
mocht je besluiten een ander mac te kopen
nog een vraagje voor mijn eigen nieuwsgierigheid
werkt op deze imac youtube nog goed ?

Toegevoegd na 8 minuten:
ik weet niet zeker of ik het goeie model heb omdat je zegt dat je 106.8 hebt normaal zit deze versie wel op intel en niet meer op powermac
zoek uit of je een powermac of een intel hebt ?

want dan zou het in principe moeten kunnen
maar misschien heb je er te weinig geheugen in ? dat is volgens mij de enige reden dat het niet kan.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gekeken en het blijkt dat ik wel een Intel heb.
capthavoc
10 jaar geleden
Mooi dat het een intel is vertelde mactracker ook je hoogsthaalbare os ?
Het rare is dat als je 10.7 wilt hebben je deze niet rechtstreeks in de app store kan krijgen.
Deze moet je echt bestellen.
kijk ook even of er wellicht een EFI update nodig is, link is in mac tracker te vinden
en of je genoeg geheugen hebt (ik meen meer dan 2 gig )
ik heb recentelijk ook geupdate
maar het kan best even duren voordat je de 10.7 download link krijgt
je moet wachten op verschillende emails. http://store.apple.com/nl/product/D6106ZM/A/os-x-lion
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe zit dat dan met die OS X Macericks?
capthavoc
10 jaar geleden
Sommige Intel Mac kunnen niet hoger maar mocht in mactracker gezegd worden dat je 10.9 kan hebben koop die dan want je kan vanaf 10.6.8 gelijk naar 10.9 en die is wel in de AppStore te krijgen