Hoe kan ik een stuk tekst in word altijd op een nieuwe pagina laten beginnen in plaats van door te laten schuiven? Ik werk op een Mac.

Hej, ik ben een word document aan het maken en vind het verdomd lastig als ik altijd mijn tekst op het begin van de volgende pagina mooi te laten beginnen.

bv: ik typ op pagina 1, een korte tekst. Ik zet op pagina 2 ook tekst. Later wil ik nog wat tekst typen op pagina 1. Maar bij elke regel die erbij komt, verspringt de tekst op pagina 2 ook een regel. Dit wil ik niet. Ik wil enkel dat, wanneer pagina 1 vol is, de tekst van pagina 2 naar pagina 3 verspringt en ik een lege pagina 2 heb. Of toch iets ongeveer. Het is moeilijk het uit te leggen, probeer je het visueel voor te stellen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
26.7K

Het beste antwoord

Ik zie dat je de sneltoetsencombi al gevonden hebt, maar je kunt het ook in het menu vinden:
Insert --> break--> page break (in het Nederlands: invoegen --> einde --> pagina-einde)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Danku!!!!

Andere antwoorden (1)

Dat doe je met de toetsencombinatie ctrl+enter. Daarmee forceer je een nieuwe pagina, en gaat er niks verschuiven.
Ritsuka
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Waarom niet bij de alinea-eigenschappen instellen "op nieuwe pagina beginnen"?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hej! Dankje! Ik heb een Mac en dus werkt deze toetsencombinatie niet :(. Heb je een andere oplossing toevallig?:)
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat zou ook kunnen ja, maar ik vind ctrl+enter handiger
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het!
Alt + Fn + Enter :D toch bedankt voor jullie hulp!!!
Ritsuka
10 jaar geleden
Iets anders dus, maar ik werk nooit met Macs