kan sony vegas pro 12 draaien op deze mac?

ik wil een mac mini kopen met
-intel core i5
-4gb werkgeheugen(waarschijnlijk wordt dat 8gb)
-intel hd graphics 4000

Toegevoegd na 5 uur:
En kan Sony Vegas pro12 wel draaien op Mac osx mavericks ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Sony vegas is een windows programma
zonder een virtueel windows machine onder mac zal dat dus niet gaan
codeweaver een idee misschien ?
Maar alles opgeteld draai je een zwaar programma dan op een os met daarboven op een virtuele machine die windows draait dat trekt zwaar aan je systeem

met boot camp en windows 7 er op
zal dat wel gaan beter gaan denk ik
maar dan moet je zowel een macmini kopen en een legale versie windows 7
ik denk dat je dan beter iets van mac zelf kan kopen ? final cut pro ??
tenslotte je koopt je een mac toch niet om er windows op te zetten ?
dan kan je beter een windows machine kopen toch ?
bovendien hebben windows vaak de mogelijkheid tot betere videokaarten en meer geheugen dan 8 gig

Dus als je sony vegas pro al hebt dan is een windows machine de beste aansluitende koop. in mijn ogen
Wil je echt video editen op een mac dan kan je beter final cut pro erbij kopen
of adobe software
Tip: denk ook eens na over een mac pro als je echt serieus video edit werk wil gaan doen.
let wel geen powermac G5 meer kopen tenzij je die helemaal speciaal voor video werk gaat inrichten.
en niet maalt om upgradable software. of apple store aankopen

Gaat het je om alleen gamecapture opnames ed dan is screenflow waarschijnlijk de beste koop .maar let daar weer op dat niet alle games met mac werken hoe goed dat systeem ook is.

Kortom denk goed na hoe je je wilt vastleggen, want de aanschaf van een mac
is een behoorlijk verandering en windows en mac zijn hooguit "vrienden" omdat het moet.
maar je betaalt daar echt een behoorlijk prijs voor en dat moet bruin ook op de langere duur kunnen trekken.
p.s
ik ben een windows en mac gebruiker maar vindt windows makkelijker als het om software en hardware flexibiliteit gaat op PC gebied (laptop enzo niet meegerekend)
mac hebben echt een bepaalde boven grens die je met geen mogelijkheid kan veranderen is.
op zich prima maar is erg frusterend als je iets koopt en met geen mogelijkheid zelf de beslissingen kan nemen en vast zit aan Apple hardware beleid
(dat is imo creeer schaarste en je zit vast aan ontzettend dure upgrades)
terwijl windows veel vrijer is op dat gebied meer hardware keuzes en dus meer concurrentie en meer prijs verschillen in je voordeel
nadeel van windows is wel; eens gekocht daalt je waarde snel
mac blijven wel langer op waarde. maar wees eerlijk je koop geen pc voor de inruilwaarde maar om er mee te werken toch ?
capthavoc