Hoe krijg ik informatie uit een TIFF bestand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor informatie wil je uit het .tiff bestand?

Antwoorden (3)

Als je een TIFF-bestand (Tagged Image File Format) probeert te openen door op het bestand te dubbelklikken, verschijnt het dialoogvenster Openen met het volgende bericht:
Openen met...
Klik op het programma waarmee je het bestand bestandsnaam .tif wilt openen.
Als het programma niet in de lijst voorkomt, klik je op Overige.

Vaak is het een gescande e-mail. Die kun je als afbeelding, of met jouw eigen e-mailprogramma openen.
Je kunt er zijn ook een hulpprogramma voor downloaden. Een gratis proefversie krijg je bijvoorbeeld met http://www.solvusoft.com/nl/download/fileviewpro/
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie! Ik weet dat in de afbeelding die ik heb iets verborgen zit. Het is de bedoeling omdat eruit te vissen maar waar het precies zit weet ik niet. Mijn hobby is Geocaching, de bedoeling hierbij is om in GPS coordinaten in te voeren en zo een tupperware doosje oid te vinden die over de hele wereld verstopt zijn. Een soort schat zoeken zeg maar. Nu zijn er caches waarvan de coordinaten bekend zijn en caches waarvan de coordinaten of een deel ervan verborgen zijn. In dit geval is er iets verborgen in een TIFF bestand. Het gaat om de volgende pagina: http://www.geocaching.com/geocache/GC4VMYR_air-travel-1-up-in-the-air Daar staat een foto als je daar op klikt krijg je het bestand op de computer en kom je er dus achter dat het een TIFF is. Met FileViewPro kreeg ik alleen de afbeelding en kreeg ik het niet voor elkaar er meer uit te halen. Hopelijk kunt u, of iemand anders mij verder helpen.
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mij zit er geen geheime informatie achter die foto verstopt, maar gaat het gewoon om de foto zélf. Waar is die gemaakt? Op San Francisco International Airport.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is de bedoeling dat er een coordinaat wordt aangevuld De cache is verborgen op: N 52° 5x.xxx E 006° 3y.yyy die x.xxx en y.yyy zullen cijfers moeten zijn wat na mijn vermoeden in het bestand moeten zitten.
SimonV
10 jaar geleden
Wordt er niet gewoon bedoeld dat er wat in het plaatje (toevallig een tiff-plaatje) verborgen zit? Ik zie een mysterieuze "George Clooney"-tekst staan, misschien ligt daar de sleutel.
Amadea
10 jaar geleden
Nee hoor, die is niet mysterieus. Het is gewoon een bestaande filmposter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
locatie van het vliegveld lijkt me niet belangrijk. Ergens zitten de cijfers verborgen die op de plek van x.xxx en y.yyy moeten staan.
Allereerst moet je weten wat erin staat want tif (tiff) is een foto formaat en deze kun je omzetten naar jpg of een ander formaat bmp etcetcetc.via een foto programma (prg) bv. Photoshop of een conversie prg's die wel op internet te vinden zijn voor Windows is er bv ACD dit is een foto view prg die dat kan er zijn hiervan ook gratis pakketten maar als het niet teveel zijn ben ik wel berijd dat voor je te doen
Vr Gr. Johann
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat precies de bedoeling is heb ik net naar u verstuurd. Hopelijk kunt u mij helpen!
De exiff informatie die je uit de foto wilt halen kan je lezen met een programma als Photoshop of Photoshop Elements. Je kan dan de coördinaten die je zoekt zo terug vinden onder het kopje location. Mocht je niet over een dergelijk programma beschikken dan kan je altijd even op zoek gaan naar een zgn exiff viewer. Hiervan zijn er meerder te vinden, ook als freeware.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb dit nu net geprobeerd maar krijg er nog niet uit wat ik eruit moet hebben. Toch bedankt voor de tip.