Kan ik met één of maximaal een paar computers bitcoins minen en zoja, welke gevolgen heeft dat voor mijn computer (bijv. slijtage oid)?

Bitcoins zijn best wel wat waard en je kunt het zelf doen met van die apps om te minen, maar hoe groot is de kans dat je wat vindt als je met één of maximaal een paar computers dat doet. Als ik het bijvoorbeeld met mijn broer doet. Ik heb zelf een best aardige laptop al zeg ik het zelf (i7, 8gb ram, 750gb hdd). Hoe groot is de kans dat ik één of meerdere bitcoins vind hiermee en hoe lang zou dat duren? En heeft dat dus gevolgen voor mijn laptop, qua slijtage oid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
10 jaar geleden
Voor slijtage lijkt mij niet meer als normaal. Een server computer draait vaak ook comtinu, en dat gaat ook lange tijd goed hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een laptop wordt zelden als server gebruikt.

Het beste antwoord

I7processor is tegenwoordig te zwak om te mijnen,je zult meer kosten aan stroom hebben dan aan bitcoints verdienen,grote jongens in rusland hebben grote zware pc van 50 stuks gekoppeld aan server hangen die verdienen wel wat,maar ald gewone man je betaald meer stroom dan je bitcoins verdient
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
i7 Processor? Als je gaat minen begin je niet eens om over een CPU te praten/denken, maar moet je je afvragen of je AMD GPU kosteneffectief is. Grote zware PC's helpen ook niet, als 1 grote zware PC niet kosteneffectief is zijn 100 het ook niet. De stroomkosten lopen net zo hard op als de mogelijke coins. Wat je echt wil hebben (ook geen GPU dus) is een ASIC kaart: http://www.butterflylabs.com/monarch/ Het probleem van meerdere PC's is allang opgelost door je te verenigen in teams online om zo met meerdere mensen tegelijk een reeks bitcoins te pakken te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah zie dat je op de vrager zijn i7 reageert. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beiden bedankt voor het antwoord!
Ik vraag me nu alleen nog af of zo'n ASIC kaart rendabel is en in welke tijd ie zich terugverdient.