Hoe kan ik m2 of m3 typen zodat de 2 en 3 in het klein boven de M komen te staan?

Vierkante meter & kubieke meter bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
270.3K

Antwoorden (8)

m alt+253 = m²

m alt+0179 = m³

Toegevoegd na 5 minuten:
op de onderste 2 links staan alle codes print ze uit heb ik ook gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze lettersoort heet subscript. In word bij lettertype het vakje subscript aanvinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
subscript haalt je cijfertje omlaag........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gebruik je superscript.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad subscript is wat je eigenlijk hoort te gebruiken in bijvoorbeeld H20 (lage 2) en dit verschijnsel m3 (hoge drie) heet superscript.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu, om daar een min voor te geven is ook onzin. Het is een gratis extra tip! Doe is op +1 drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK had geen min gegeven, maar ik heb nu voor de gein maar eens op plus gedrukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk
Het is ook de enige geinige knop die ik hier kan vinden;-)
In Word:
Type M2
Selecteer de 2.
Ga naar Opmaak, lettertype.
Daar zie je bij Effenten: 'superscript'
Vink dat aan en je ziet het cijfertje kleiner worden en naar boven.

Je hebt kans dat de rest van je tekst in superscript blijft staan. Dan moet je dus verder in je tekst dat vinkje weer uitzetten.

Toegevoegd na 7 uur:
Effenten = effecten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alt Gr+2 = ²
Alt Gr+3 = ³

Verder: Shift+Alt Gr+1=¹
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m² m³
m²= m en meteen daarna ctr +alt +2
m³=m en meteen daarna ctr+alt +3
µ =ctr +alt en dan de m dit staat voor de maateenheid mu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook alt+252=m³
alt+251=m¹
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je typt eerst je M
Dan zie je helemaal links boven de toets "ESC" staan
Hier druk je NIET op
Onder deze toets zie zo een kleine 3 en daar onder een kleine 2 staan (op de zelfde toets)
Hier druk je gewoon op als je een "2" boven je letter wilt hebben

Als je een "3" boven je letter wilt hebben, druk je op "shift" (onder "shift lock") en druk je tegelijkertijd op de deze toets met de 2 en de 3
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
² = ALT 253
³ = ALT 252