Hoe krijg ik de btw aangifte in ons boekhoudprogramma, Sage 100, in orde?

Er moet een bedrag in vak 55 (intracommunautaire aankopen) komen, maar dit komt niet op de afdruk te staan. Ik heb geen professionele opleiding voor deze software gehad en mijn collega's weten dit ook niet. Is er iemand die dit programma kent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
ronron1212
10 jaar geleden
Vraag uit België? als je er geen verstand van hebt heb je een te ingewikkeld pakket gekocht je had iets eenvoudigers moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, vraag uit België. Ik zelf heb dit pakket niet gekocht. Het zou handig zijn mocht ik iemand vinden die ook met het programma werkt. Het probleem is tijdelijk verholpen door de btw aangifte manueel in te geven, maar dit zou automatisch correct moeten kunnen gebeuren.

Het beste antwoord

Ik ken het pakket zelf niet, maar kan wel ingaan op de algemene werking van boekhoudpakketten.
Je moet een aparte grootboekrekening hebben voor intracommunautaire aankopen.
Een boekhoudpakket kan alleen zo dat onderscheid maken.
Vervolgens hoort hier ook een aparte btw-grootboekrekening bij.
Ga eens te rade bij degene die het rekeningschema heeft ingericht.