Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de apps die decibel meten betrouwbaar?

Ik heb zelf nogal luidruchtige bovenburen, die vrijwel elke dag luid muziek draaien, alleen met mijn telefoon opnemen, is nog geen succes geweest. Nu zijn wel decibel apps voor je telefoon (o.a. van de FNV) maar hoe betrouwbaar zijn deze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
11.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij niet echt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens een man op deze website (zie bron) is Decibel Ultra het beste betrouwbaar. Hij heeft de app namelijk vergeleken met een echte decibel meter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De heer op deze website probeert een apparaatje van $40 als referentie te gebruiken! Zoals escape al aangeeft in zijn antwoord heb je voor juridische doeleinden iets nodig wat geijkt (gekalibreerd) is! Alleen de kalibratie is al meer dan €80 (klasse 2).

Andere antwoorden (1)

Nee, die zijn volstrekt onbetrouwbaar.
Decibelmeters kunnen worden geijkt en die hebben zeer stabiele versterkers.
Bovendien is de microfoon 'recht' en dat is het microfoontje van een smartphone niet.
Een decibel meter is om die reden een kostbaar apparaat.
Er zijn externe microfoons die veel beter zijn dan het speelgoedmicrofoontje van je smartphone (bijv. http://www.reelmarketer.com/iphone-video-creator/iphone-video-audio-recording/), maar het heeft dan nog steeds weinig te maken met een professionele dB-meter.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas: Page not found. Maar voor de rest goed antwoord +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding