Hoe maak je een password voor een map op windows 7?

Ik wil graag een map beveiligen met een password voor medische documenten. Hoe doe je dit simpel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2K

Het beste antwoord

Je kunt bij mijn weten geen wachtwoord op mappen zetten in Windows, wel op aparte bestanden.

Open het document dat je met een wachtwoord wilt beveiligen > klik linksboven op de Office knop > "voorbereiden" > "document versleutelen"
Dan kun je een wachtwoord ingeven waarmee je je bestand kunt vergrendelen.

Natuurlijk kun je zoals bovenstaande persoon al vermeldde, wel een wachtwoord zetten op je Windows account, waardoor mensen gewoon aan niks van je account kunnen zolang je wachtwoord niet ingegeven is.

Er zijn ook nog wel verscheidene programma's die je kunt downloaden, om mappen en documenten met een wachtwoord te beveiligen.
Folder Lock is hier bijvoorbeeld één van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet allereerst een account met een password maken/hebben. Als andere accounts op de pc geen administratorrechten hebben kunnen ze niet bij je mappen. Dat kan jij alleen met je account/password. Ander moet je de eigenschappen van de mappen zo aanpassen dat anderen er niet bij kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan heel gemakkelijk . Maak een nieuw account aan op de machine waar je op werkt . Verplaats de te beveiligen mappen naar dat account .
Klik met je rechtermuisknop op de map die je wil beveiligen en ga dan naar eigenschappen en klik met links. In het scherm dat nu verschijnt klik je op : inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen, en volg dan de aanwijzingen op het scherm.
Nu kan niemand meer de map openen vanuit een ander account op dezelfde machine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor echt gevoelige bestanden is alleen een toegangswachtwoord niet genoeg, iedereen met verstand van computers kan de bestanden dan toch uitlezen. Het is dan beter om de bestanden te versleutelen. Dan kun je de bestanden echt alleen bekijken met het wachtwoord. Het nadeel: als je het wachtwoord vergeet zijn de bestanden helemaal verloren.

Een bekend programma om bestanden mee te versleutelen is TrueCrypt.